فناوری اطلاعات و رایانه
پروژه های کلاسی -  
قالب وبلاگ
چت باکس


لینک های مفید1

 

 

لیست کامل پسوندهای دامنه کشورهای جهان

 

لیست کامل پسوندهای دامنه کشورهای جهان




ادامه مطلب
[ جمعه 20 آبان 1390برچسب:, ] [ 23:46 ] [ ناهید رکوعی ]

شاید جالب باشه بدونید یکی از حرفه ای ترین و هوشمندانه ترین کاری که یک هکر میتونه بکنه جستجو و سرچ کردنه اگر در نظر بگیریم هکر ها قدرتمند ترین افراد در شبکه هستند میتونیم بگیم اولین و قدرتمند ترین کاری که قدرتمند ترین اشخاص در شبکه انجام میدهند سرچ و جستجوستالبته هکر ها دسته بندی های مختلفی دارند و همشون بد نیستند و این تفکر غلطی است که اکثر افراد دارند و هک و هکر واسشون مساویه با بدی و خرابکاری ، باید بهتون بگم که اگر هکر ها نبودند تکنولوژی به این سرعت پیشرفت نمیکرد ( توضیح تاریخچه هکری بماند در وقت خودش ) و اما غرض از این مطلب آشنایی بیشتر با یکی از هیجان انگیز ترین مباحث هک و امنیت با نام گوگل هکینک یا روشهای هوشمندانه سرچ در گوگل است ، گوگل هکینگ باعث میشه در شبکه تبدیل به فردی قدرتمند بشیم که خواهیم توانست تمام نیازهایمان را با یک سایت سبک و سریع به نام گوگل برطرف کنیمالبته مبحث گوگل هکینک در زمینه هک و امنیت مبحثی است طولانی و مفصل که چندین کتاب در موردش نوشته شده و تمام مباحث اون به درد افراد عادی نمیخوره و یادگرفتنش برای اهداف معمولی ( غیر از نفوذ ) لازم نیست هرچند در تمام مباحث گوگل هکینگ حتی برای نفوذ در نهایت بر روی هوشمندانه ترین روش های جستجو بوسیله عملگر هایی که اینجا معرفی خواهیم کرد میپردازند و نه چیزی بیشتر در این مقاله ابتدا به شکل خلاصه گوگل را معرفی میکنیم سپس به معرفی 9 تکنیک پایه جستجو میپردازیم و پی از آن 15 عملگر پیشرفته گوگل را به همراه مثال شرح خواهیم داد


ادامه مطلب
[ جمعه 20 آبان 1390برچسب:, ] [ 23:1 ] [ ناهید رکوعی ]

hمروزه اهمیت و جایگاه موتورهای جستجو برای همه کاربران اینترنت واضح است. اغلب افراد برای پیدا کردن مطالب جدید، خدمات، سرویسها و به طور کلی برای یافتن محتوا در اینترنت از موتورهای جستجو استفاده می کنند. براساس آمارها امروزه اکثر کاربران جدید سایتها از طریق موتورهای جستجو وارد آنها می شوند و سایتهای جدید را پیدا می کنند. به اعتقاد بسیاری، بالا بودن رتبه یک سایت در موتورهای جستجو همان معروف بودن یک سایت در اینترنت است. به مجموعه اقداماتی که برای بهینه سازی و افزایش رتبه در موتورهای جستجو انجام می شود به اصطلاح "بهینه سازی برای موتورهای جستجو" یا همان (Search Engine Optimization, SEO) گفته می شود.
احتمالا شما هم یکی از افرادی هستید که به اهمیت بالای رتبه سایت در موتورهای جستجو واقف شده اید و برای رسیدن به این مقصود به جستجوی عبارتهایی مثل "افزایش رتبه در موتورهای جستجو"، "بهینه سازی برای موتورهای جستجوگر"، "بالا بردن رنک یا پیج رنک pagerank سایت در گوگل" پرداخته و به خیل مطالب عمدتا تکراری رسیده اید.
به شما تبریک می گویم، زیرا دیگر نیازی نیست تا همه آن مطالب را مطالعه کنید. در اینجا بهترین و اصولی ترین روشهایی که همه سایتهای درجه یک و موفق اینترنتی از آن استفاده می کنند گردآوری شده است و به شما این اطمینان را می دهم که با مطالعه و رعایت موارد نوشته شده در این مقاله رتبه سایت شما به شدت افزایش پیدا کرده و در صفحه نتایج جستجو رتبه های اول را کسب کنید.


ادامه مطلب
[ جمعه 20 آبان 1390برچسب:, ] [ 22:0 ] [ ناهید رکوعی ]

گر سابقه ی صنعت و چگونگی رشد آن در كشورهای جنوب شرقی آسیا را مورد مطالعه قرار دهیم به این مطلب خواهیم رسید كه در كمتر مواردی این كشورها دارای ابداعات فن آوری بوده اند و تقریبا در تمامی موارد، كشورهای غربی (‌آمریكا و اروپا) پیشرو بوده اند. پس چه عاملی باعث این رشد شگفت آور و فنی در كشورهای خاور دور گردیده است؟

در این نوشتار به یكی از راهكارهای این كشورها در رسیدن به این سطح از دانش فنی می پردازیم:

در صورتی كه به طور خاص كشور ژاپن را زیر نظر بگیریم، خواهیم دید كه تقریبا تمامی مردم دنیا از نظر كیفیت، محصولات آنها را تحسین می كنند ولی به آنها ایراد می گیرند كه ژاپنی ها از طریق كپی برداری از روی محصولات دیگران به این موفقیت دست یافته اند.

( لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید ... با تشکر)


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 19 آبان 1390برچسب:, ] [ 23:31 ] [ ناهید رکوعی ]

ابر داده: مفاهیم و كار برد ها
 
 گسترش فراینده منابع اطلاعاتی در قالب های الكترونیكی با لاخص در محیط اینترنت چالش های جدیدی را فراروی كتابداران و فهرستنوسان برای سازماندهی و دسترس پذیر سازی این منابع قرار داده است.

اقدامات متعددی در این زمینه صورت گرفته است كه گرایش به استفاده از ابزار نوینی تحت عنوان ابر داده یكی از این موارد می باشد. ابر داده در تعریفی ساده به داده ها و اطلاعاتی در باره منابع اطلاعاتی اطلاق می شود....

 
 
 


ادامه مطلب
[ یک شنبه 15 آبان 1390برچسب:, ] [ 16:41 ] [ ناهید رکوعی ]
[ پنج شنبه 28 مهر 1390برچسب:فهرست کتابخانه های داخل کشور, ] [ 15:22 ] [ ناهید رکوعی ]

لیست تعدادی از کتابخانه های ملی جهان

دانمارک

Det kongelige bibliotek. موسسه DET kongelige bibliotek. The Royal Library. کتابخانه سلطنتی.
http://www.kb.dk http://www.kb.dk

 

Estonia

استونی

Eesti Rahvusraamatukogu. Eesti Rahvusraamatukogu. National Library of Estonia. کتابخانه ملی استونی.
http://www.nlib.ee/i_index.html http://www.nlib.ee/i_index.html

 

Faroe Islands

جزایر فارو

Føroyar landsbókasavn. The National Library of the Faroe Islands. Føroyar landsbókasavn کتابخانه ملی جزایر فارو.
http://www.flb.fo/english/ http://www.flb.fo/english/

 

Finland

فنلاند

Helsingin yliopiston kirjasto - Suomen kansalliskirjasto. Helsingin yliopiston kirjasto -- Suomen kansalliskirjasto. The Helsinki University Library - The National Library of Finland. کتابخانه دانشگاه هلسینکی -- کتابخانه ملی فنلاند.
http://www.nationallibrary.fi/ http://www.nationallibrary.fi/

 

France

فرانسه

Bibliothèque nationale de France. Bibliothèque ملی فرانسه. French National Library. کتابخانه ملی فرانسه.
http://www.bnf.fr/ http://www.bnf.fr

 

 

[ پنج شنبه 28 مهر 1390برچسب: کتابخانه ملی جهان, ] [ 15:20 ] [ ناهید رکوعی ]
صفحه قبل 1 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ خود خوش آمديد. اين بلاگ صرفا جهت مطالب و مقالات درسهاي ارائه شده درباره فناوري اطلاعات و رايانه ميباشد. انشاا.. بتواند مورد استفاده دوستان قرار گيرد.
لینک های مفید 2
امکانات وب
ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 18
بازدید دیروز : 137
بازدید هفته : 232
بازدید ماه : 231
بازدید کل : 26661
تعداد مطالب : 46
تعداد نظرات : 39
تعداد آنلاین : 1


Alternative content